Au pair avontuur in Engeland

5 maanden Engeland!

Van de week bedacht ik me opeens dat ik hier al weer 5 maanden ben! Wow zo lang alweer, de tijd is ook echt om gevlogen! Nog steeds heb ik het reuze naar m'n zin! Al merk ik wel dat ik nu af en toe wat last heb van een soort van heimwee. Soms denk ik wel eens, was ik maar thuis of kon ik maar even snel naar huis. Gelukkig komt de kerst eraan wat betekent dat ik 10 dagen thuis kan zijn!! Daar kijk ik wel naar uit hoor. Aan de andere kant gaat hier nu ook echt de wintertijd aanbreken wat ook betekent kersttijd. En wat is er nou leuker dan de kerstperiode in Londen?! Nu, eind Oktober zie je de eerste kerstdingen al in de etalages verschijnen en de kerstlichtjes in de straten, dat heeft toch altijd iets gezelligs vind ik!

Het weekend na het 'Nederlandse' feestje ben ik weer Londen in gegaan met Denise, beetje geshopt en lekker bij Pizza Express gegeten en redelijk op tijd naar huis want de dag erna zou Denise een keer mijn kant op komen. We hadden in Maidstone afgesproken, waar we natuurlijk hebben geluncht met een overheerlijke wafel van Creams!

De weken vliegen voor mijn gevoel echt voorbij, ik doe lekker mijn vaste dingetjes en ben druk met de kids bezig. Afgelopen week liep het een beetje stroef met de jongste en mij, alles wat ik deed of zei viel in verkeerde aarde en luisteren ho maar. Gelukkig was het aan het eind van de week weer voorbij en vond ze me weer de beste au pair ever hahah!

Het weekend bestond dit keer uit een bezoekje aan de Choclate show, waar we eigenlijk niks anders hebben gedaan dan chocola geproefd, heel vervelend! Na al het lekkers zijn we in Notting Hill en Portobello market beland. Lekker rondgestruind en daarna uit eten, waar we een gratis toetje kregen aangeboden omdat we een tafeltje wilde opschuiven! En ja hoor,een toetje met... chocola. Ik kon geen chocola meer zien aan het eind van de dag! Zondag een relaxt dagje, bios en lekker wezen eten!

Na weer een vliegensvlugge week was dan daar het weekend weer, waar op zaterdag een bezoekje aan Madame Tussauds op de planning stond. Na eerst anderhalf uur op Denise te hebben gewacht en daarna nog ruim een uur bij Madame Tussauds zelf, konden we eindelijk naar binnen. Blijft toch mooi om te zien hoe ze dat kunnen maken, soms zo levensecht dat je er bijna bang van wordt en checkt of ze toch echt niet ademen! Zondag ha ik afgesproken met Sanne in Tunbridgewells waar we lekker hebben geshopt!

Deze week hebben de kids herfstvakantie, waarin ik niet veel hoef te werken wat ook wel eens lekker is! Maandag had ik de kids de hele dag, waarin we naar de bios zijn geweest, hebben gegeten bij de Mac en de eendjes hebben gevoerd (waar je kids al niet mee gelukkig kan maken!). Dinsdag heb ik zomaar uurtje of 2 gewerkt en woensdag een dagje weg met Sanne!

Omdat we vonden dat we ook af en toe iets cultureels moeten doen nu we er toch zijn, zijn we naar Dover afgereisd om de White Cliffs of Dover te bezoeken. Het bleek nog een hele klus (voor ons dan toch) om daar te komen. Na anderhalf uur lopen door bosjes langs de snelweg, waar hoostwaarschijnlijk een aantal vluchtelingen bivakeerden, een bepieste sjaal en schrikken van een potentiele killer, waren we er dan eindelijk! Toen kwamen we er ook eindelijk achter dat de navigatie van Sanne op autostand stond en we de hele route ook prima in een half uur hadden kunnen volbrengen! Maar hé, dan hadden we het hele avontuur moeten missen. Het was het allemaal dubbel en dwars waard, wat een mooi gebied met de krijtrotsen en super uitzicht!

Vandaag heb ik een ochtendje gewerkt, morgen nog een paar uurtjes en dan heerlijk weer weekend!

Reacties

Reacties

Anouk

Ahh, leuk girl!

Fijn dat je het nog wel naar je zin hebt en er nog steeds genoeg leuke uitstapjes te verzinnen zijn :) :)
YOU GO GIRL

xoxo Anouk

Whitney

Superleuk Manon! Time flies :)

Ria

Hé Manon....
Wat een leuk verhaal weer.... zo leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!!
En weer genoeg gezien en meegemaakt haha.....
5 maanden alweer, gaat echt snel hé!!!
Op naar het volgende verhaal.... veel plezier hé!!!
Liefs Ria xxx

Judith

Fijn dat je zo geniet en leuke dingen doet met de kinderen en met de andere meiden die je daar hebt ontmoet ;) En met de kerstperiode die komt, zal het extra genieten zijn in Engeland. Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active