Au pair avontuur in Engeland

Eerste week

Mijn eerste week als au pair zit er op, al voelt het nog niet alsof ik al écht de au pair was omdat de, nu vorige au pair er ook nog was. Voelde een beetje dubbel, aan de ene kant heel erg fijn omdat ze me alles heeft kunnen laten zien en heeft uitgelegd. Maar aan de andere kant was het voor de kids erg verwarrend. Er waren nu 2 au pairs en was duidelijk dat ze niet goed wisten naar wie ze nu eigenlijk moeten luisteren. Hopelijk zal dat komende week wat beter gaan en wat duidelijker voor ze worden.

Ook mijn (2) rijlessen gehad deze week om te wennen aan het links rijden en wederom geslaagd haha.

Ik heb een druk weekschema, ik zal jullie er proberen een beetje in mee te nemen.

De dag start om 6.45 met het wakker maken van de kids en zorgen dat ze zich aankleden etc. Voor dat ze gaan ontbijten word er van ze verwacht dat ze al starten met hun huiswerk ( waar ze hier in de buurt erg streng in zijn trouwens en waar ik nog even aan moet wennen ;)) Dan ontbijten etc en op naar school ongeveer 15 min rijden verderop.

Terug naar huis waar ik de ontbijt spullen moet opruimen, vaatwasser, de was doen, strijken en de kamers van de kids op orde houden. Om half 3 weer richting school waarna de kids naar hun clubjes of bijlessen moeten worden gebracht En natuurlijk nog huiswerk moet worden gemaakt! Dat start hier al vanaf het eerste schooljaar (groep 1). Over het algemeen dan rond 17.00 thuis waarbij ik voor het eten moet zorgen. Dat is hier heel gemakkelijk, het eten is hier vooral gericht op werkende mensen dus vaak iets voor in de oven of magnetron. Voor mij ook wel makkelijk :).

Ook meestal na het eten nog wat huiswerk, in bad of douchen en dan is 1 vd ouders thuis om ze op bed te leggen en zit mijn werkdag er meestal op.

Het is allemaal nog wennen en afgelopen week waren we nog met 2, al heb ik toch het meeste zelf gedaan omdat dat het komende jaar zo zal zijn natuurlijk.

In het weekend ben ik in principe vrij, vorig weekend en vandaag al een beetje de plekjes in de buurt wezen verkennen. Vanavond een avondjes oppassen en morgen als het gweer een beetje mee zit richting London :).

En Maandag dan echt zelf aan de slag, ben zeer benieuwd!

Reacties

Reacties

Janita

Super leuk Manon! ! Ik ga je verhalen volgen!
En uuhhh de groeten in Londen hè!

Groetjes Janita

Judith

Wat gaaf nichtje .... Have Fun liefs Judith

Diaan

Ben benieuwd naar je volgende verhalen! Succes maandag, you can do it!!

Xx

Marleen

Hey Mona
Leuk verhaal succes hé het wordt druk maar het gaat je lukken
x x x x x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active