Au pair avontuur in Engeland

Summer in the UK

Oké, ik weet het weer in Engeland is niet altijd even best, maar ik mag niet klagen. Vanaf de start van de zomervakantie hebben we 2 dagen echt regen gehad, verder toch voornamelijk het zonnetje of in ieder geval een graad of 20. Eigenlijk vanaf mijn start hier is het al met al denk ik 2 weken wat minder geweest en hé als Nederlander zijn we dat wel gewend toch?!

Het is nog steeds lekker vakantie wat betekent dat ik maar 3 dagen hoef te werken, al zijn het wel lange dagen. Op maandag en dinsdag gaan de kids van 11.00 - 15.00 naar Holidayclub zodat ik de huishoudelijke klusjes kan doen en op de woensdag heb ik ze een hele dag! De donderdag en vrijdag is mijn hostmom thuis en is zij er voor de kids. De eerste woensdag van de vakantie was dus een dag met regen en ben ik met ze naar de bioscoop geweest, the Big Friendly Giant (GVR), wat een ontzettend leuke film is dat, heel mooi gemaakt en de kids hebben genoten! De tweede woensdag ben ik met ze naar een heel groot park kn de buurt geweest, hier heb je wel 6 verschillende speeltuinen in waar ze de hele dag hebben rondgerend en met andere hebben gespeeld.

Wat ik de afgelopen 2 weken ook heb mogen doen is de therapie voor de oudste. Hij krijgt neurofeedback therapie om zijn concentratie en aandacht te verbeteren. Het verloopt allemaal met een therapeut via Skype die de 'cap' met sensoren kan aansturen. Ondertussen kijkt Seth een filmpje welke wordt aangestuurd door in hersenen. Wanneer hij goed concentreert is er een groot beeld en geluid, wanneer hij dit niet goed doet wordt het beeld steeds kleiner en het geluid zachter. Reuze interessant en leerzaam!

In de weekenden heb ik weer vanalles gedaan. Vorige week vrijdag starte met een high tea met Iris, Anouk en Nina als afscheid van Iris die helaas de volgende dag weer naar huis ging. Daarna nog een drankje gedaan met z'n allen en als afsluiter ben ik met Anouk naar Mama Mia de musical geweest. Wat was dat gaaf zeg! Bedankt pap en mam voor de opvoeding met ABBA zodat ik nu alle liedjes kon meezingen! Ik ben bij Anouk blijven slapen, waar we eerst nog Dirty Dancing hebben gezien en de hond zijn 'soep' hebben gevoerd hahaha!

Voor de zaterdag stond er wederom een musical op de planning, Chitty Chitty Bang Bang. Deze keer samen met Daphne. Leuke familie musical met goeie zang en veel verschillende dansen! S'avonds heb ik bij Anouk gegeten en hebben we toch weer een dansfilm gekeken, Footloose deze keer en ben ik daarna weer naar huis gegaan na een toch wel klein beetje angstige wandeling naar het station.

Zondag had ik afgesproken met een Franse au pair in Maidstone. We hebben geluncht bij een wafelrestaurant waar je echt mega wafels krijgt! De rest van de dag geen honger meer gehad. Daarna nog wat geshopt en een lekker relaxavondje thuis.

Afglopen weekend was vrij relaxt. De vrijdag geluncht en in het park gechillt met Teresa, zaterdag met Eveline, Daphne en Marije Notting Hill verkent. We zijn op Portobello market geweest, heel leuk met gezellige sfeer. Kraampjes met eten/drinken maar ook sieraden, kleding, vintage spullen en antiek, kortom vanalles wat. S'avonds met z'n allen gegeten waarna ik met Marije nog naar een gezellige cocktailbar ben geweest. Zondag ben ik zelf Londen in gegaan en heb een kijkje genomen op de Bricklane market + the old Spitalfield market. Leuk om eens gezien te hebben! Helaas was daarna het weekend weer voorbij. Vandaag lekker dagje gewerkt, nog 2 te gaan en dan kan ik mijn spullen pakken want ik kom zaterdag voor een weekje naar huis!! Kijk er erg naar uit om iedereen weer te zien!!

Reacties

Reacties

Annabel

Hallo Manon,

Dat klinkt leuk wat je allemaal hebt gedaan :)
Hoe bevalt het daar in England? Ik ga ook binnenkort naar England toe als au pair.

gr annabel

Judith

Veel plezier in Nederland :)

Manon

Hee Annabel,
Het is zeker erg leuk, bevalt goed! Wat leuk!! Wanneer ga je en waar ga je verblijven?

Groetjes Manon

annabel

Oh fijn :) 12 september ga ik , ik verblijf in bickley, kent!

Gr annabel

Manon

Spannend! Wie weet komen we elkaar dan nog eens tegen ????

annabel

Woon je in de buurt daarvan? Ja lijkt me leuk :)

Manon

Ik woon 50 min daar vandaan met de trein. Londen is dan een goeie plek om te meeten ;)

annabel

Oh leuk, kunnen we elkaar keertje meeten :)
Je krijgt toch een lijst met andere au pairs die in de buurt wonen?

Manon

Lijkt me leuk!
Ja klopt die krijg je en je kan hem terug vinden op de facebook pagina van SmartAupairs

annabel

Ja mij ook :) Hoelang blijf je in engeland?
Hoe krijgt je die? Heb je facebook, kunnen we zo met elkaar praten ook!

Manon

Ik blijf nog tot Juni!
Ja is maklelijker, als je me op zoekt Manon van Dixhoorn.
Kunnen we zo verder praten :)

annabel

Oh leuk ik blijf een jaar daar :) is goed ik ga je toevoegen is makkelijker ja!

Ria

Klinkt weer leuk Manon...wat doe je gezellige dingen en heb je leuke contacten!!
Maaaar niet meer 's avonds laat alleen over straat hoor.......kan ik daar van op aan??? Hahaha
Tot volgende week..... gezellig
Liefs Ria xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active