Au pair avontuur in Engeland

Back to school en nazomeren

Ein- de- lijk is de zomervakantie voorbij! Nooit gedacht dit ooit te zeggen maar ik ben blij dat de kids vorige week dinsdag weer naar school gingen. Hoe fijn de vakantie ook was, minder dagen werken, leuke dingen met de kids kunnen doen. Het was ook erg vermoeiend om twee zulke energieke kids 3 dagen de hele dag rond je te hebben en te moeten stressen etc. om ook het huishoudelijke werk gedaan te krijgen.

De laatste week van de vakantie 3 dagen gewerkt en op de donderdag samen met Anouk naar Harry Potter studios geweest! Wat was dat een leuke en gezellige dag waarin we veel gezien hebben en een echt boterbiertje hebben gedronken! Al was dit wel een beetje te zoet van het goede, maar he we hebben het als 'echte HP nerds' gedronken en ons zelf prima vermaakt. Tock kan het altijd gekker zoals mensen van alle leeftijden in 'tovenaarsgewaden', Harry Potter brilletjes en heuze toverstokken!Dit alles allemaal in 3 uurtjes, omdat onze buschauffeur ons op het hart drukte toch echt op tijd terug bij de bus te zijn om terug te rijden naar Londen.
In het weekend ben ik de Zaterdag naar Maidstone geweest met Franse au pair, gelucht, geshopt en naar de bios.

Zondag had ik met Denise afgeproken in Londen om naar het Britisch Museum te gaan, met een verzameling kunst die de grootste van de wereld schijnt te zijn. We zijn er in denk ik recordtijd doorheen gelopen vergeleken met alle andere mensen die overal zo lang bleven staan en alle bijschriften moesten lezen. Ik denk niet dat ik nou echt een cultuur/kunst type ben haha. Daarna lekker geluncht, nog wat geshopt en op naar Carnaby street. Nog niet eerder geweest, maar erg gezellig straatje/pleintje met veel kleine restaurantjes en barretjes. Al is het niet meer wat het vroeger is geweest. Het was in de jaren 60 wereldwijd bekendals een hippe winkelstraat met veel kleding en muziek winkels, aldus m'n hostdad.

Op de maandag was ik nog een dagje thuis met de kids, waarna dinsdag het schoolgaande leventje weer is begonnen. Fijn om het ritme weer op te pakken en mijn dingetjes te kunnen doen zoals ik gewend ben.

Wat was ik blij dat het weer weekend was, want er stond een weekendje Brighton op de planning met Denise. Dit is een van de grootste en bekendste badplaatsen van de UK. Helaas regende het de zaterdagmiddag nadat we er waren aangekomen voor een paar uurtjes, maar toch hebben we lekker rondgelopen in the Lanes en bij het Royal Pavillion. S'avonds lekker gegeten en wat cocktails gedronken voor we naar onze airbnb gegaan zijn en lekker zijn gaan slapen. De zondag was het super weer, lekker zonnig en warm dus op naar het strand en de Brigton pier. Super leuk en gezellig! Fish and Chips gegeten bij het oudste Fish & Chips restaurant in Brighton want dat hoort er natuurlijk bij! Het weekend afgesloten met een heerlijk Italiaans ijsje om vervolgens een met en bijna 3 uur durende treinreis weer naar huis te gaan!

Willem vd Weele

Leuk om deze blog tevolgen.
Jij neemt het er goed van in de UK

Samantha-Travel Active Au Pair

Klinkt goed! :) Heel veel plezier.

Jose Godinho Nunes

Wat heb je nu een druk leven je beleeft wel veel dat is ook leuk veel plezier nog xx