Au pair avontuur in Engeland

De laatste keer

Hier is ie dan, mijn aller laatste blog! Vanmiddag zit mijn avontuur erop! Papa en mama komen me halen en het werkende leven als ergotherapeut gaat weer van start!

De afgelopen weken waren best vreemd omdat ik al langzaam aan begon met afscheid nemen van vriendinnen die ik hier gemaakt heb! Maaaar eerst stond er nog een bezoekje op de planning. Koen en Caroline zijn een weekend geweest! Super gezellig, Londen in geweest waar we lekker op z'n Engels meteen de pub zijn ingedoken, later hebben we wat gegeten en daarna weer op huis aan. De zondag kon een wafel in Maidstone natuurlijk niet ontbreken, het zou ook mijn laatste worden dus moest ik er natuurlijk extra van genieten!

De week die volgde was het vakantie voor de kids, ik heb 3 ochtendjes gewerkt en verder was ik lekker vrij, het was heerlijk weer dus dat kwam goed uit! Ik ben een dagje naar Canterbury geweest, dit stond nog op m'n lijstje van dingen die ik wilde doen terwijl ik in Engeland was. Erg leuk plaatsje, wel vrij toeristisch maar zeker de moeite waard! Op vrijdag ben ik naar Chatham geweest om de laatste keer af te spreken met de Franse au pair waar ik regelmatig mee af sprak. Beetje geshopt, wezen bowlen en lekker gegeten! Zaterdag zou de nieuwe au pair komen, maar ik ging eerst nog ff Londen in want dit was ook het laatste weekend met Denise. Na een typische Londen dag zijn we tapas wezen eten bij een heel klein, gezellig restaurantje. Nadat we wat van de prijs hadden afgekregen door stokjes te verstoppen zijn we nog een drankje gaan doen en was het tijd om alvast een soort van afscheid te nemen. De zondag ontmoete ik de nieuwe au pair en nam haar mee naar Londen, waar ze nog nooit geweest was. Gelukkig meette Denise ons na wat sightseeing en konden we nog even echt afscheid nemen. Wat is het dan gek om afscheid te nemen van iemand waar je al die tijd ongeveer ieder weekend mee hebt doorgebracht! Maar ik weet zeker dat we elkaar ook in Nederland gewoon nog gaan zien!

De week die volgde was voor mij een beetje vreemde week. Ik moest de nieuwe au pair inwerken en het was erg moeilijk voor mij om niks te doen. Ik ben het nu zo gewend, het gaat gewoon op de automatische piloot. Het hielp ook niet echt dat de nieuwe au pair niet heel gedreven of gemotiveerd was. Ze bleef aangeven dat ze dacht dit niet te kunnen en dat de kids vervelend waren. Oke, ik geef toe, ze kunnen echt vervelend zijn maar dit was nog niks bij wat ze mij aandeden toen ik net begon haha. Op zaterdag heeft ze besloten om dit niet te willen en zat de familie dus met een probleem wat nogal een chaotisch weekend veroorzaakte. Gelukkig voor mij had ik een heel weekend Londen gepland met Sanne!

Voor de laatste keer een Bens Cookie gegeten, voor de laatste keer in Oxford street geweest etc. Gek idee hoor! Na lekker gegeten te hebben zijn we naar Sanne der huis gegaan, waar we samen bijna een hele fles gin hebben leeggedronken, en maakte ons klaar om uit te gaan. We konden natuurlijk niet anders dan voor de laatste keer naar de Hems te gaan! Wat was dat gezellig! De avond zijn we geëindigd in 1 of ander pubachtig iets dat vernoemd was naar een aardbei waarna we eindelijk in bed zijn beland!

Zondag morgen een scone ontbijt in Carnaby met voor de laatste x een overheerlijke smoothie! We besloten toch nog even een drankje te doen in de Hems wat nu echt echt de laatste keer was.

De hele week weer gewoon gewerkt wat ik eigenlijk wel fijn vond, lekker bezig zijn vind ik toch fijner! Gisteravond met zijn allen gezellig gegeten en cadeautjes uitgewisseld. Heb een mooie armband gekregen met een bedel die staat voor confidence. Echt over nagedacht, aangezien dit toch een van de grootse redenen was om mijn avontuur te starten, meer zelfvertrouwen krijgen. Ze zeiden me dat ze me hebben zien groeien in de afgelopen 10 maanden, dat is dan toch wel heel leuk om te horen!

Ik heb zo ontzettend veel geleerd sinds ik hier ben gekomen, meer zelfvertrouwen, mezelf meer openstellen en sneller voor mezelf opkomen. Zo meteen de kids voor de laatste keer ophalen van school voor papa en mama hier zijn om me op te halen. De kids vinden het erg jammer en moeilijk dat ik weg ga, de afgelopen dagen willen ze alleen maar bij me zitten, knuffelen en kusjes geven.

Wat ben ik blij om weer naar huis te gaan, mijn vrienden en familie weer lekker dichtbij, maar ik zal het hier ook zeker missen! Maar zoals ze zeggen er is een tijd van komen en een tijd van gaan en ik ben toch wel blij dat ik nu weer (terug naar huis) mag gaan! =)

Reacties

Reacties

Laurien

Manon, we hebben erg genoten van alle berichten.
Wat heb je in die maanden veel meegemaakt, misschien leuke en minder leuke dingen!
Wij wensen je veel sukses weer in Nederland in je nieuwe baan.
Groetjes van ons
Laurien en Ko.

Lisette

zeg.. Je wilt vast nog een keer naar Londen, best city in Europe, terug als ik t zo lees.. Kunnen we niet een revalidatiecentrum-bezoek uitwisseling organiseren??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active